Olay, öğle saatlerinde Evren Sanayi Sitesinde meydana geldi. Adı açıklanmayan sürücü 33 DJL 21 plakalı kamyonetini tamir için Mehmet Emin K.ya ait servise götürdü. Tamirciye aracın lambalarında arıza olduğunu belirten sürücü, kendisini arkadan takip eden siyah renkli bir otomobille servisten ayrıldı. Bu sırada aracı tamir etmek için lastiği çıkaran tamirci, burada bir el bombası bulunduğunu fark edince durumu polise bildirdi. İhbar üzerine servise gelen polisler, el bombasını bağlı olduğu yerden söküp, incelemek üzere Emniyet Müdürlüğüne götürdü. Polis ekipleri daha sonra kamyoneti servise bıraktıktan sonra ayrılan sahibine, bölgede şüphe üzerine durdurduğu bir otomobilde ulaştı.
Polis, kamyonet sahibi ve otomobildeki diğer 2 kişiyi ifade için Emniyet Müdürlüğüne götürdü. Araç sahibi, husumetli olduğu kişilerin el bombasını suikast amacıyla kamyonetine koymuş olmasından kuşkulandığını söyledi. Polis, kamyonet sahibinin kendisine suikast yapılacağı yönündeki ifadesinin ardından başlattığı soruşturmasını sürdürüyor.Urfa tarihinin Paleolotik çağa kadar (M.Ö. 500.000 - 8.000) uzandığı tespit olunmuştur. Kazılarda neolitik çağ (M.Ö. 7250 - 5500), kalkolitik çağ (M.Ö. 5500 3200) ve ilk tunç çağına ait (M.Ö. 3200 - 1800) çok sayıda değerli eserler ele geçirilmiştir.
Belgelere dayanmayan bazı iddialara göre Urfa, ilk defa şehirler kuran İdris Peygamber veya Tufandan sonra Nuh Peygamber zamanında kurulmuştur. Ebul Faraç bu görüştedir.
Urfa bölgesi; Sümer - Akat - Hitit, Babil - Kalde, Hurri - Mitanni, Aram - Asur, Med ve Pers hakimiyetlerini görmüştür. M.Ö. II. bin Hitit vesikalarında geçen Ursunun ve Asur vesikalarında geçen Ruhua veya Ruuanın, bugünkü Urfa olduğu söylenmektedir. Şehir; Ur, Kalde Uru, Harran Uru, Orhei, Orhay, Vurhai, Edessa, Diyar Mudar, (Bölge ile beraber) Ruha, Reha ve Urfa adlarını almış, en son Şanlıurfa olmuştur.
Makedonya Kralı Büyük lskender doğu seferi sırasında Urfa ya hakim olmuştur. (M.Ö. 332).
Bu devir, M. Ö. 132de ASRAANE krallığı ile son bulmuştur. M. S. 250 yıllarına kadar devam eden Osroane Krallığı dönemi Hıristiyanlık açısından büyük önem taşımaktadır. O çağın Osroane Kralı Abgar Ukomonun (Kara Abgar) dünyada Hristiyanlığı resmi din olarak kabul eden ilk krallardan olduğu, Hz. lsa ile mektuplaştığı ve Hz. lsayı dinini yaymak üzere Urfaya davet ettiği bilinmektedir. Bu davet üzerine Hz. lsa yüzünü sildiği mendile çıkan mucizevi resmini ve Urfayı kutsadığına dair bir mektubunu Abgar Ukomoya göndermiştir. Bu nedenle Urfaya Hıristiyanlarca bugün bile Kutsal Şehir denilmektedir. Hıristiyanlık aleminde kutsal sayılan bu mendilin uzun süre Urfayı düşmanlardan koruduğuna inanılmış. M.S. 944 yılında Bizans İmparatorunun doğudaki kuvvetlerinin komutanı Ioannes Kurkuas Urfa üzerine yürüyerek Hz. İsanın bu mucizevi resmini almayı başarmış ve onu büyük bir törenle İstanbula götürmüştür.
Hristiyanlığı ilk yıllarında kabul eden Urfa, Müslümanlığı da ilk yıllarında kabul etmiştir. (M.S. 639). Selçuklu Sultanı Alpaslanın 1071 yılında şehri kuşatmasına kadar birçok siyasi ve dini hareketlerin olduğu Urfa da bağımsız bir Haçlı Kontluğu (M.S. 10981144) kurulmuştur. 1144 yılında İmadeddin Zengi, 1 182de Selahaddin Eyyübi Urfaya hakim olmuştur.
1240 ve 1250 yıllarındaki iki Moğol yağmasından sonra 1260 yılında Hülagü Han bölgeyi yakıp yıkmıştır.
Urfa 1404 tarihinde Akkoyunluların, 1514 yılında Safevilerin eline geçmiş ve 1517 yılında Osmanlı İmparatorluğuna dahil olmuştur.
24 Mart 1919da İngiliz, 30 Ekim 1919da Fransızlar tarafından işgal edilmiştir. Fransızlara karşı başlatılan direniş ve savaş 11 Nisan 1920de şehir halkının zaferiyle sonuçlanmıştır.
NEDEN PEYGAMBERLER ŞEHRİ?
Hz. İBRAHİM
Rüyasında hükümdarlığının elinden gittiğini gören Kral Nemrutun bu rüyası kahinler tarafından: ... Bu yıl bir çocuk doğacak, senin putperest dinini ortadan kaldıracak ve Krallığına son verecek şeklinde yorumlanır. Bunun üzerine Nemrut o yıl doğan ve doğacak olan bütün çocukları öldürtmeye karar verir. Hz. İbrahim e hamile olan Nuna, hamileliğini herkesten gizleyerek Hz. İbrahimi bir mağarada gizlice doğurur.
Hz. İbrahim bu mağarada 7 yaşına kadar herkesten gizlice yaşadı. 7 yaşından sonra mağaradan çıkarılıp baba evine getirilen İbrahim büyüyünce Nemrut ve halkının taptığı putlarla mücadele etmeye başladı. Gerçek tanrının putlar değil bütün kiiinatı yaratan tek Allah olduğunu anlatmaya çalıştı. Bunun üzerine Nemrut, Hz. İbrahimi yakalatarak Urfa kalesinin bulunduğu tepeden ateşe attırdı. O anda Allah tarafından ateşe Ey ateş İbrahime karşı serin ve selamet ol emri verildi. Ateş su, odunlar balık oldu. Hz. İbrahim sağ salim olarak bir gül bf1hçesinin içerisine düştü.
Onun düştüğü yerde oluşan Halil-ür Rahman ve Aynzeliha gölleri ile içerisindeki balıklar bugün dünyanın her tarafından gelen insanlarca ziyaret edilmektedir. Ayrıca Hz. İbrahimin doğduğu mağara, bu göllerin yakınındaki Mevlid-i Halil Camii içerisinde olup ziyarete açık tutulmaktadır.
Hz. EYYUB
Allah, Urfa da yaşayan Eyyüb peygamberin kendisine bağlılığını göstermek için önce mallarını ve çocuk1arını elinden aldı ve daha sonra kendisine ağır bir hastalık verdi. Hasta yattığı mağarada bütün vücudunu kurtlar kapladı. Eyyüb peygamber bütün bunlara rağmen Allaha isyan etmedi. Allaha ibadetten geri kalmadı, sabır ve şükür gösterdi. Allah onun bu sabrına karşılık olarak sıhhatini ve malını geri verdi. Hz. Eyyüb bu nedenle sabır örneği olarak kabul edilir.
Hz. Eyyübun hastalık çektiği mağara ve kutsal suyu ile yıkanarak şifa bulduğu kuyu bugün Urfanın Eyyüb Peygamber semtinde ziyaret edilmektedir.
Hz. Eyyübün mezarı, Urfanın Viranşehir ilçesine 20 km. uzaklıktaki Eyyüb Nebi köyündedir. Bu köy, bir peygamberler köyü gibidir. Eyyüb Peygamberin Türbesi, Hanımı Hz. Rahmenin Türbesi ve Elyasa Peygamberin vefat ettiği yer buradadır.
Hz. ELYASA
Elyasa peygamber Eyyüb peygamberi ziyaret etmek ister. Uzun yıllar arar, sonunda bulunduğu yere yaklaştığını bilmemektedir. Karşısına şeytan çıkar. Daha çok uzakta olduğunu söyler. Elyasa peygamber yaşlanmıştır. Dua eder Allah ruhunu alır. 1 Km. kala Ona ulaşamadan vefat etmiş olduğu yer bu köydedir
Hz. ŞUAYB
Şuayb Peygamberin Urfanın 85 km. doğusundaki tarihi Şuayb şehrinde yaşadığına inanılmaktadır. Bu tarihi kent kalıntıları arasındaki bir mağara ev Onun makamı olarak ziyaret edilmektedir. (Bakınız Şuayb şehri)
Hz. NUH
Tufandan sonra, Hz. Nuhun gemisinin Urfa ile Ceylanpınar (Resulayn) arasındaki Cudi dağına indiğine inanılmaktadır. Bu dağ deniz dalgalarını andıran çok değişik bir yüzey şekline sahiptir. Yöre halkı bu konuda çok kesin kanaate sahiptirler. Bu yer Soğmatar ve Şuayb şehir ile aynı mevkidedir.
Ancak başka bir Cudi dağı da Urfa nın güneyinde Nemrudun tahtına 20-25 km. mesafededir. (Bakınız Cudi şehri)
Hz. MUSA
Günümüzde Yağmurlu Köyü olarak adlandırılan tarihi Soğmatar kenti içerisinde, Hz. Musanın Kuyusu ve Asa sının izi diye ziyaret edilen iki makamı vardır.
Hz. LUT
Hz. İbrahimin kardeşi Harranın oğludur. Lut Hz. İbrahim ile birlikte göç etmiş ve peygamberlik ile görevlendirileceği Sodoma gitmiştir. Urfa da doğmuş ve ilk çocukluğu Hz. İbrahim ile beraber geçmiştir.
Onunla beraber Harranda da yaşamıştırHz. YAKUP
Urfa nın güney batısında Deyr Yakup - Nemrudun Tahtı denilen yapıda misafir kalmıştır. Bu yer şehre 1O km. mesafededir. (Bakınız Nemrudun Tahtı)