Teknolojinin gelimesiyle yeni dönemde akll bina teknisyeni, 3 boyutlu organ üreticisi, nesnelerin interneti teknisyeni gibi yeni mesleklerin yaygnlamas öngörülürken, bu deiim söz konusu mesleklere yönelik insan kayna ve eitimde dijital dönüüm ihtiyacn gündeme tayor.
Microsoft Türkiye Kamu Sektörü ve Kamu Yatrmlarndan Sorumlu Genel Müdür Yardmcs Erdem Erkul, dijital ekonominin konuulduu bu dönemde bireylerin yetenek ve becerilerini öne çkaracak bir eitimin büyük önem tadn söyledi.
Gelecek dönemde mesleklerde büyük deiim yaanacan belirten Erkul, Evimizde artk o kadar çok teknolojik alet varki bunlar tamir edecek birilerine ihtiyaç olacak. Yeni dönemde akll bina teknisyeni, 3 boyutlu organ üreticisi, nesnelerin interneti teknisyeni gibi mesleklerle karlaacaz. Bu yeni mesleklere yönelik insan kaynann yetitirilmesi gerekiyor. 2022 ylna kadar ortaya çkacak yeni meslekler sayesinde 6,5 milyonluk yeni istihdam salanaca tahmin ediliyor. Bugün ilkokulda okuyan örencilerin yüzde 65i gelecekte oluacak mesleklerde çalacak. Bu nedenle farkl becerilerin bu örencilere kazandrlmas gerekiyor. dedi.
Türkiyede yeni mesleklere yönelik çalmalar yapldna iaret eden Erkul, Ülkemizde bu mesleklerde çalacak insan kaynann yetitirilmesi için potansiyel olduuna inanyorum. Genç bir nüfusumuz var ve deiime kolay uyum salayabiliyoruz. Tek yapmamz gereken teknolojiyi eitim sistemimize hzla adapte etmek. diye konutu.
- çerik ve model oluturmak gerekiyor
Eitimde dönüümün teknolojiyle salanabileceini ifade eden Erkul, öyle konutu:
Teknolojinin eitim alannda kullanlmasyla sistem farkllamaya balad. Eitimde dijital dönüümün en önemli aktörlerinden birisi öretmenler. Yapay zeka, makine ve derin örenme gibi kavramlar eitimcilerimizin çok iyi anlayp örencilere aktarmasyla bu alandaki dijital dönüüm salanacak.
Erkul, irket olarak, gelecek süreçte karlalacak yeni teknolojilere yönelik eitimcilerle paylamda bulunduklarn vurgulayarak, bu teknolojilere yönelik içerik ve model oluturma görevinin eitimcilere dütüünü bildirdi.
- Oyunla eitimi birletirecek teknolojiler için çalyoruz
Yeni teknolojilerin örenme sürecini hzlandrdna dikkati çeken Erkul, unlar kaydetti:
Artk corafya ve tarih dersleri artrlm gerçeklik ürünleriyle örencilere aktarlabiliyor. Teknolojiyle birlikte yaayarak örenme ve örenme sürecine dahil olma imkan oluuyor, bu da bilginin aklda kalmasn salyor. Ayrca, Z kua artk zamanlarnn çounu oyun oynayarak geçiriyor. Biz de oyunla eitimi birletirecek teknolojiler üzerine çalyor, buna yönelik ürünler gelitiriyoruz. Ayn zamanda, snf içi interaktif sistemlere yönelik çalmalarmz var. Bu sistemlerle bir ülkedeki eitimci baka ülkedeki meslektalaryla ayn konuyu, problemi ve projeyi paylaabiliyor.
Erkul, Microsoft olarak Türkiyede eitimin dijital dönüümüne katk sunabilmek için çeitli projeler gerçekletirdiklerini belirterek, öretmenlere yönelik bir a oluturduklarn ve 25 yllk süreçte 280 bin öretmenin bu aa dahil olarak eitimler aldn bildirdi.
- Eitim teknolojilerine 16,9 milyar dolarlk Ar-Ge harcamas
Türkiyede 272 binden fazla öretmenin Microsoftun modern derslik deneyimine yönelik hizmetinden faydaland bilgisini veren Erkul, Dünyada eitim alanndaki dijital teknolojiler için harcanan tutar geçen yl 155 milyar dolar buldu. Eitimin dijital dönüümü için harcanan tutarn 2025 ylnda 350 milyar dolara ulamas bekleniyor. Türkiyenin bu dönüümde daha fazla yer almas gerekiyor. deerlendirmesinde bulundu.
Erkul, eitime yönelik teknolojilerin ilkokuldan üniversiteye kadar her seviyede kullanldn dile getirerek, Microsoftun eitimi dönütürecek dijital teknolojilere yapt Ar-Ge harcamalar bu yl 16,9 milyar dolara ulat. dedi.