Bitlis Eitim Kültür, Yardmlama ve Dayanma Dernei (BEST-DER) tarafndan Vefatnn yl dönümü münasebetiyle Üstad Bediüzzaman Anma ve Anlama program düzenlendi.
Dernekte düzenlene program, Ömer Ik hocann okuduu Kuran- Kerim tilavetiyle balayp, Bediüzzamann hayatn ve mücadelesini konu alan sinevizyon gösterimiyle devam etti.
Düzenlenen programda bir konuma yapan bölgenin önde gelen limlerinden Molla M. Beir Varol, her yüzylda bir kainatn sahibi olan Allahn bu ümmet için bir müceddid gönderdiini hatrlatarak, Üstad Bediüzzamann da bu müceddidlerden biri olduunu belirtti.
Varol, Müceddid ümmete, Allahn ahkmlarndan gerekli olan eyleri hatrlatp öretiyor. Unutulan eyleri hatrlatyor. Asra ve zamana göre gelen eyleri de güncelletiriyor. O ekilde kyamete kadar slam gündemden dümüyor. Her asra göre slamda cevaplar vardr. nsanlara ne gerekirse var. Eer, Kuran ve sünnette kyamete kadar insanlarn hayat artlarna göre cevaplar olmasayd, kinatn sahibi baka bir peygamber gönderecekti ve insanlara öretirdi. dedi.
Üstat Bediüzzaman, ümmeti tekrar toparlamak için, eski gücüne getirebilmek için, slam akidesine çok önem veriyordu. diyen Varol, unlar söyledi: Üstat Bediüzzaman, Eer, Mevlana benim asrmda gelseydi, o benim mesnevimi yazard. Eer, ben onun zamannda gelseydim, ben de onun mesnevisini yazardm. diyor. Yani Mevlana kendi mesnevisi ile kendi asrna, zamanna ve çana tedavi olmutur. Reçete sunmutur. O zaman, bunu gerektiriyordu. . Ama Üstad Bediüzzamann asrnda da Risale-i Nur gerekiyordu. O da Risale-i Nuru bize yazd. Risale-i Nurun hemen hemen yüzde 90 akidedir. Bugün hakikaten iman tehlikededir.
Avrupann, Müslümanlarn akidesini bozmak için yüzlerce kez haçl seferlerini düzenlediklerini, Müslümanlarla Kuran arasna mesafe koymaya çaltklarna dikkat çeken Varol, ecdadn salam olan akidesinin neticesinde, bu saldrlar püskürterek, hüsrana urattklarn ifade etti.
Müslümanlar ile Kuran arasna mesafe koyabildiler
Varol, Avrupallar anladlar ki kaba güçle, ordularla slam ümmetini yenemezler. Bu sefer ne yaptlar? Dediler ki Bunlarn akidesini bozalm. Kuran- onlarn elinden alalm. Onlar Kuransz brakalm. Onlarn akidelerini bozalm. Ancak bu ekilde biz bunlara galip gelebiliriz. Yoksa onlar u Kuran- anladkça ve bu güçlü imana sahip oldukça, biz onlar yenemeyiz. dediler. Kendi eytanlklar ile bu sefer slam ümmetinin, Müslümanlarn akideleriyle oynamaya baladlar. Kendi romanlaryla, felsefeleriyle, medyalaryla, birçok araç gereçleriyle saldrya geçtiler. Gerçekten slam ümmetinin akidesini büyük çapta bozdular. Müslümanlar ile Kuran arasna mesafe koyabildiler. u anda bu hüsran halimiz, bu perian halimiz, bu devletsiz halimiz, halifesiz halimiz, u anda onun neticesidir. diye konutu.
Müslümanlar hayatn Kuran ve sünnete göre ayarlamal
Varol, sözlerini öyle sürdürdü: Müslümanlar böyle büyük zatlardan, büyük üstadlardan ders almalar lazm. Üstadn hayatn okumak, sadece okumak için deil, bununla amel etmek lazm. u an biz gece gündüz Allah övsek, ama Allahn Kuranna göre hareket etmezsek, amellerimizi, hayatmz, hareketimizi Kurana göre ayarlamazsak bu bizi kurtarmaz. Hazreti Peygamberi sürekli methetsek, ama sünnet-i seniyyesine tabi olmazsak, o bizi kurtarmaz. Üstad çok limdi, çok büyüktü, çok rehberdi desek ama hayatmzda Risale-i Nuru tatbik etmezsek, üstadn yapt teblii gece gündüz tebli etmezsek, o övgüler bize bir fayda getirmez. Böyle kuru kuru övgüler botur. Eer yaarsak, ite o zaman deer kazanyor. nsan övdüü insana tabi olsun. Ona uysun, hayatn ona göre ayarlasn.
slam davas, insanlar küfürden kurtarp cennete gönderme davasdr
Varol, slam davas iddet davas deildir. slam davas, insanlar öldürüp de cehenneme gönderme davas deildir. slam davas insanlar küfürden kurtarp cennete gönderme davasdr. slam, selamet ve bar demektir. slam davas budur. Fakat kfirler ve zalimler iddetten baka bir tercih brakmazlarsa o zaman i deiiyor. zzet Allahndr, Peygamberindir ve müminlerindir. O ilahi mesaj ve ahkm mutlaka insanlara ulatrlmaldr. Tebliin yolunda engel ne varsa bu engel kaldrlmal. çünkü kinatn sahibi, insanlara tebliin ulamadan onlara azap vermez. Kinatn sahibi, Kim doru yolu izlerse kendisi için izler. Kim doru yoldan saparsa kendi zararna saptm olur. Hiç kimse bir bakasnn günah yükünü tamaz. Bir peygamber göndermedikçe hiç kimseyi azaba çarptrmayz. buyuruyor. Resul niçin geliyor? Allahn ahkmlarn insanlara ulatrmak için geliyor. Eer, zalimler ve kfirler tebliin önünü kapatmazsalar, Müslümanlar hiçbir zaman iddeti kullanmazlar. Kinatn sahibi, Dinde zorlama yoktur. Doru yol, sapklktan, hak batldan ayrlp belli olmutur. Artk kim tautu reddedip Allaha iman ederse, ite o, kopmas mümkün olmayan en salam tutamaa yapmtr. Allah her eyi iitir, bilir. buyurmutur. Fakat tebliin önünü tkand an ite o zaman engel olan neye mal olursa olsun, bu engel kaldrlr. dedi.