Diyarbakırda 30 Kasımda abisi Ali Öğütün kör huşun hedefine giren 14 yaşındaki Evindar Öğütün ölüm sebebi açıklandı mı? Kardeşini kasten öldürmek suçundan ebedi hapis cezası istenilen Ali Öğütün, kardeşlerinin okumasına izin vermediği de öğrenildi
Ali Ö.nün, kardeşini tabancayla başına ateş ederek öldürdüğü ortaya çıktı.
Olay, merkez Yenişehir İlçesinde meydana geldi. Ali Ö., Toplu Konut Ortaokulu 8inci sınıf öğrencisi kardeşi Evindar Ö.yü evde öldürdükten sonra polise teslim oldu. Sorgusunda suçlamaları kabul eden şüpheli tutuklanırken soruşturma başlatıldı. Hazırlanan iddianamede Ali Ö.nün kardeşi kasten öldürmek suçundan ağırlaştırılmış ömür boyu hapisle cezalandırılması istendi.
SAVCI: KARDEŞLERİNİN OKUMASINA ENGEL OLUYORDU.
İddianameyi hazırlayan savcı, şüphelinin
kardeşlerine baskı yaptığı ve okumalarına engel olduğunu kaydetti. Olay günü şüpheli Evindar Ö.nün dışındaki diğer kardeşlerini evden çıkardığını belirten savcı, kardeşlerden Berivanın ise bir olay olacağını anladığı için evde kaldığını söyledi.
BAŞINA ATEŞ ETMİŞ
Şüphelinin aniden belinden çıkardığı tabanca ile 14 yaşındaki Evindar Ö.ye bir el ateş ettiğini ancak isabet ettiremediğini vurgulayan savcı, Ali Ö.nün daha sonra ise kardeşine iki el daha ateş ettiğini belirtti.
Evindar Ö.nün daha sonra yere yığıldığını belirten savcı, şüphelinin ise olay yerinden ayrıldığını kaydetti.
Savcı, Evindar Ö.nün silah sesi üzerine eve gelen diğer kardeşleri tarafından hastaneye kaldırıldığını, ancak burada hayatını kaybettiğini belirtti. İddianamede Evindar Ö.nün otopsi raporuna vurgu yapan savcı, küçük kızın kafasına ateş edilmesi sonucu öldüğünü belirtti.
PKK TARAFINDAN KAçIRILINCA PSİKOLOJİM BOZULDU
Şüpheli Ali Ö. ifadesinde kardeşini öldürmek istemediğini, korkutmayı amaçladığını anlatırken, Bir süre önce PKK tarafından kaçırıldım. 48 arkadaşım ile birlikte rehin tutuldum. Psikolojim bozuldu. Kardeşimin arkadaşları iyi kişiler değildi. Esrar kullanan arkadaşları olduğunu öğrendim. Onu kazanmak istedim. Batağa düşmemesini istedim. Kardeşimin zarar görmesini istemiyordum. Rahat hareket ettiği için kızıyordum. Olay günü eve gelip konuşmak istedim. Kardeşime doğru yolu göstermek istiyordum. Sadece korkutmak istedim. Birinci atışı onu hedef almadan rastgele yaptım. Küfür edince kulağına yakın ateş edip korkutmak istedim. Silahın emniyetini kapatırken yine ateş aldı. Bu sırada Evindarın yere düştüğünü gördüm dedi.
İddianamenin kabulü ardından tutuklu sanık Ali Ö.nün yargılanmasına Diyarbakır 6ncı Ağır Ceza Mahkemesinde başlandı. Duruşmada kimlik tespiti yapılan
sanık Ali Ö. salondaki dinleyicilerin çıkarılması halinde savunma yapacağını söyledi. Bunun üzerine mahkeme duruşmanın kapalı celse yapılmasına karar vererek izleyicileri dışarı çıkardı. Mahkeme, sanığın tutukluluk halinin devamına karar vererek duruşmayı erteledi. (DHA)
Diyarbakır, Türkiyenin bir ili ve en kalabalık on ikinci şehri. TÜİK ADNKS verilerine göre 2014 itibarıyla, tüm ilçe ve köyleriyle birlikte, 1.635.048 nüfusa sahiptir. Diyarbakır kent merkezi yaklaşık 9000 yıllık bir geçmişe sahiptir.
Diyarbakır şehri farklı dönemlerde farklı isimlerle anılmıştır. MÖ 200de Amidi Asur hükümdarı Adad-Nirariye ait bir kılıç kabzasında şehrin adı Amid ya da Amidi olarak geçmektedir. Roma ve Bizans kaynaklarında şehrin adı Amid, Omid, Emit, Amide şeklinde adlandırıldığı görülmektedir.11. yüzyılda yöreye gelen Türkmenler şehirdeki yapılarda kullanılan siyah renkli taşlardan dolayı şehre Kara Amid demişlerdir. Şehir için zazacada kent merkezi anlamına gelen sük tabiride kullanılmaktadır. Müslüman Arapların egemenliği sırasında buraya yerleşen Bekr () kabilesinden dolayı Diyru Bekr ( ) (Bekr kabilesinin yurdu) olarak kayıtlara geçmiştir. Diyaru Bekr daha sonraları Diyarbekir Osmanlının son yıllarına kadar daha çok bir bölge adı olarak kullanılmıştır. Ancak merkez için kullanılan Amidisminin kullanımının özellikle Diyar-ı Bekrin (Diyarbekir) 1867 yılında vilayet oluşu sonrası yavaş yavaş terkedildiği, bütün bölgeyi nitelemesinin yanında merkez sancak için de (Diyar-ı Bekr) Diyarbekir adının kullanıldığı görülmektedir. 1926da Mustafa Kemal Paşaya fahri hemşehrilik verilmiştir.
Diyarbekirin Diyarbakır oluşuna dair çalışmalar, Türk Dili dergisinin Haziran 1938 nüshasında özetlenmiştir. 17 Kasım 1937 tarihindeAtatürkün trenle Diyarbekırdan Elazığa geçtiği gece yapılan bir dil tartışmasının ardından, Türk Dil Kurumuna gönderilen bir telgrafla başladı. Yapılan çalışmaları sonucu şehrin adı Diyarbakır olarak değiştirildi. Türk Dil Kurumu Genel Sekreteri İbrahim Necmi Dilmene gönderilen telgraf şöyledir.
Diyarbekir şehrinin isminin etimolojisine dair etüt var mıdır? Esasta bu şehrin ismi Bakır memleketi manasına olan Diyarbakır olması gerektir ve artık bu isimle tanınacaktır. Dil Kurumunun bu hususta Tarih Kurumu ile işbirliği yaparak, historik ve lengüistik tetkikatta bulunması emrediliyor. Balıkesir saylavı İsmail Hakkının da mesai birliğine davet edilmesi faydalı olacaktır. Tetkikatın titizlikle yapılmasını ve mümkün ise neticelerin takiben bildirilmesini saygılarımla dilerim.
Şehirde bakır madenciliği olmamakla beraber, ilde bakır madenciliği yaygın, kayda değer olmamıştır.