Alman turistler “El Ele” sloganıyla Hakkari’ye geldi

Alman turist Tobias Ich Schröder ve Bianca Heringhaus, Hakkari'nin kültürel zenginliklerini keşfetmek ve insanlarıyla bağ kurmak için "El Ele" sloganıyla ilginç bir etkinlik düzenledi.

Yaklaşık bir yıl önce Almanya'dan yola çıkan Schröder ve Heringhaus, Türkiye'ye gelene kadar Polonya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan gibi ülkeleri gezdiler. Türkiye'de ise beş aydır seyahat eden turistlerin son durağı ise Hakkari oldu. Hakkari'de karavana araçlarıyla konakladıkları süre boyunca ırk, inanç ve ten rengi ayrımı yapmadan insanlarla bağ kurmak amacıyla "El Ele" sloganıyla tanıştıkları insanların ellerini boyayarak karavanlarına el izlerini nakşeden turistler, böylece dünyaya biraz daha huzur getirmek ve insanlar arasında anlayışı artırmayı hedefliyor.

Kamp kurdukları her şehirde insanlarla güzel vakit geçirip kültürlerini öğrenmeye çalıştıklarını ifade eden Tobias Ich Schröder, “Almanya'dan başlayıp Polonya, Slovakya, Macaristan, Romanya, Bulgaristan üzerinden Türkiye'ye geçtik. Zaten beş aydır Türkiye'de seyahat ediyoruz. Biz ülkeyi çok seviyoruz. Özellikle Güneydoğuyu seviyoruz, ‘El Ele’ sloganıyla geziyoruz. Ten renginiz veya dininiz ne olursa olsun insanlarla birlikte gülmek istiyoruz, kültürlerini tanımak, ülkelerini görmek istiyoruz. Bu yüzden seyahat ediyoruz ve bizi motive eden de bu. Hakkari'ye dağları sevdiğimiz için geldik ve artık buradaki insanları da sevmeyi öğrendik. Çok misafirperver bir şekilde karşılaştık ve bu bizim için harikaydı. İnsanların misafirperverliğinden ve güzelliğinden çok etkilendik” dedi.

Konakladıkları tüm kentlerde insanların el izlerini karavana araçlarına nakşettiklerini söyleyen Tobias Ich Schröder, “El izleri biz insanların birbirimizle bağlantı kurduğumuzu göstermeyi amaçlıyor. Dünyaya biraz daha huzur getirmek, insanlarla güzel vakit geçirmek istiyoruz. Bilirsiniz, insanlar arasında çoğu zaman saygı kaybolur. Televizyon izliyorsunuz, kötü haberleri görüyorsunuz. O zaman anlayış eksikliği ortaya çıkıyor. Hemen ön yargılar devreye gidiyor. Bunu yalnızca biz insanlar değiştirebiliriz, onu da sadece birbirimizle konuşursak ve birbirimizin gözlerine bakarsak olabilir. El izleriyle ulaşmak ve tanıtmak istediğimiz şey tam olarak budur” diye konuştu.